(weer) Verliefd op Eijerkamp.nl

Eijerkamp
Eijerkamp

Al 90 jaar lang presenteert Eijerkamp op maar liefst 55.000 m2 de nieuwste trends op gebied van wonen, slapen, design, verlichting, raam- en vloerdecoratie. Klanten 100% inspiratie bieden met sfeervol ingerichte interieurs, samengesteld uit een brede collectie van ruim 150 verschillende woonmerken; persoonlijk en betrokken. Dat is wat Eijerkamp de klant in haar winkels in Zutphen en Veenendaal biedt.

Eijerkamp deelt haar passie voor interieur, vormgeving en trends met vtwonen. Niet voor niets is Eijerkamp al sinds 2015 partner van het populaire woonprogramma. Elke zondagavond kan Nederland zich in het programma ‘vtwonen - Weer verliefd op je huis’ laten inspireren en met die inspiratie naar hartenlust shoppen in één van de fysieke winkels of op Eijerkamp.nl.

Werk aan de online (woon) winkel

Eijerkamp is een sterk merk dat er in de indrukwekkend complete woonwinkels uitstekend in slaagt om een unieke en sfeervolle beleving neer te zetten. De persoonlijke betrokkenheid van de professionals in de winkels zet het geheel kracht bij. Waar er in de stenen winkel dus veel aandacht besteed wordt aan deze factoren, daar ontbreekt het online nog aan die ultieme Eijerkamp sfeer, beleving en inspiratie. Werk aan de (online) winkel dus! Een mooie uitdaging voor XSARUS.

De samenwerking tijdens dit project was heel intensief, wat het resultaat én de opleversnelheid zeker ten goede is gekomen. Het was heel fijn om zowel vanuit marketing en visueel oogpunt als vanuit de techniek samen te werken, een bijzondere ervaring met een prachtig resultaat!
Marloes Eijerkamp, Marketing & Communicatie
Eijerkamp
Eijerkamp

Van blokkendoos naar droomvlucht

Het resultaat mag er zijn: een unieke woonbeleving die van het scherm afspat. Een webwinkel waar inspiratie centraal staat. De offline winkels en de online omgeving staan weer naast elkaar én zijn slim met elkaar verweven. Zo kunnen klanten hun favoriete producten direct ‘pinnen’ op hun moodboard en deze digitaal of geprint meenemen naar de winkel. Van productcatalogus naar sfeer en inspiratie: van blokkendoos naar droomvlucht.

Samen op reis

In een project waarbij het gaat om het creëren van het juiste gevoel, de juiste uitstraling en beleving, is een nauwe samenwerking tussen klant en digital partner cruciaal. Aan de hand van workshops konden Eijerkamp en XSARUS tot de kern van de uitdaging komen en samen de weg uitstippelen naar de juiste oplossing. Het XSARUS designteam heeft zich vanaf de start laten onderdompelen in de wereld van Eijerkamp om zo de menselijke behoefte van Eijerkamp en de Eijerkamp klant te leren begrijpen; een essentiële stap in de Design Thinking methode. Meerdere keren bezocht het designteam de Eijerkamp winkels om zo de context goed te interpreteren. In wekelijkse sessies is in verschillende iteraties toegewerkt naar een nieuw passend design. Het visuele en interactieve design is daarom bijna een coproductie te noemen. Alleen door diverse disciplines zo nauw te laten samenwerken kan er naar een optimaal resultaat toegewerkt worden.

Met het nieuwe online platform zijn we een stuk flexibeler geworden in het snel doorvoeren van wijzigingen, vooral in het content gedeelte van de webshop. We hebben nu zelf meer vrijheid in het opbouwen van compleet nieuwe pagina's en ook het wijzigen van content is eenvoudig en snel door onszelf te realiseren.
Marloes Eijerkamp, Marketing & Communicatie
Eijerkamp

Optimaal geïntegreerd volgens de nieuwste standaarden

Anders dan bij webshops met een sterke transactionele focus, ligt de focus van het nieuwe Eijerkamp platform – dat inspiratie, sfeer en beleving uit moet stralen - vooral op de frontend. Een prettig werkend contentmanagement product is daarbij noodzakelijk. Ook spelen pagespeed en performance een zeer belangrijke rol bij Eijerkamp; op zondagavond tijdens en na de vtwonen uitzending, moet het platform de pieken kunnen dragen zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid. Er is dan ook gekozen om een volledig headless opstelling neer te zetten. Dit betekent dat de transactionele processen nu worden verwerkt in Magento Open Source, terwijl de content in het gebruiksvriendelijke Prismic CMS is ondergebracht. De frontend is gebouwd op basis van VueJS waarbij de GraphQL-middleware zorgt voor de verbinding tussen Magento Open Source en Prismic. Tot slot is voor de checkout gekozen voor de eigen ontwikkelde XSARUS variant welke een significant hoger doorstroompercentage kent dan de standaard Magento Open Source checkout.

Digital Marketing

Ook op Digital Marketing gebied is het nieuwe Eijerkamp platform helemaal up-to-date. Urls zijn gemigreerd, SEO is technisch naar de laatste standaarden gebracht en uiteraard zijn tools als Google Analytics en Google Tag Manager ingericht om de juiste data te kunnen meten. Tevens is een BI platform inclusief meetplan ingericht voor overzichtelijke rapportages. Voor het genereren van productfeeds is Channable toegevoegd.