Data Intelligence
Slimme dingen doen met data
Extra voordeel ten opzichte van je concurrenten behalen? Help jouw e-commerce activiteiten vooruit, door data op een slimme en praktische manier in te zetten. Onze experts helpen je graag om strategieën en concepten om te zetten naar functionele data toepassingen die waarde toevoegen aan jouw e-commerce activiteiten.
Data Intelligence inzetten
Slimme dingen doen met data. Een slogan die we graag gebruiken om het domein van data intelligence begrijpelijk te definiëren. Data Intelligence is een mix van data inrichting + kennis en inzicht. Combineer je die twee op de juiste manier, dan heb je de sleutel in handen om écht slim met data om te gaan. En dat draagt bij aan een succesvolle uitvoer van jouw strategie.
Best practices
Onze kennis en ervaring op het gebied van data, gecombineerd met onder ander Azure Machine Learning technologie, resulteert in slimme toepassingen. Enkele voorbeelden:
- XSARUS Merchandiser
Slim beïnvloeden van de productvolgorde op de webshop; direct geïntegreerd in de e-commerce frontend. Mogelijkheid om producten te pushen op basis van voorraadstanden, inkoopmarges, weersinvloeden en andere data. Lees meer over de Merchandiser. - Campagne optimalisatie
Bepalen van optimale pricing en attributie van jouw producten voor marketplaces, Google Shopping en meer. - RFM / CLV klantsegmentatie
Up-to-date klantsegmentatie op basis van orderhistorie en online gedrag, zodat je kunt personaliseren en de loyalty strategie vorm kunt geven. Deze data is direct slim inzetbaar, maar uiteraard ook input voor de overstijgende digital marketing strategie en activiteiten als personalisatie en marketing automation. - Inkoopsuggesties
Inkoopvoorspelling op basis van forecasts en externe databronnen. Geef jouw inkoper handvaten om tijdig bij te sturen op basis van real-time inzicht (omloopsnelheid, voorraadwaarde, voorraadouderdom, prestaties leveranciers en merken) en voorspellende data (verkooptrends).