DAKA

Implementatie nieuw e-commerceplatform

DAKA is dé specialist op sportgebied. Of het nou gaat om wintersport, tennis, voetbal, running, aerobics, fitness, inline skaten, golf of hockey: DAKA biedt een totaalaanbod aan sportkleding en accessoires, waarin alle A-merken vertegenwoordigd zijn. DAKA begon in 1965 in een klein pand in Rotterdam. Inmiddels zijn ze gegroeid tot een bedrijf met zes fysieke DAKA winkels (waaronder een superstore van 5000m2), zeven Telstar Superstores en een succesvolle webshop.

Ingezette expertises

  • Tabletop platform
  • UX en Design
  • Koppeling ACA Retaillium
  • CRO

De klantvraag

Ook DAKA blijft niet achter met de ontwikkeling van een omnichannel strategie. Om die strategie tot uitvoer te kunnen brengen is behoefte aan een e-commerce platform, dat een stevig fundament legt onder dit omnichannel landschap. Het door XSARUS ontwikkelde TableTop platform voorziet in deze behoefte dankzij een flexibele frontend en backend, waarop de komende jaren kan worden doorontwikkeld. Belangrijke doelstelling bij het uitbouwen van de DAKA-omnichannel strategie is het bewaken van de eigen identiteit, die in alle kanalen duidelijk aanwezig moet zijn.

De XSARUS oplossing

XSARUS realiseerde een totale rebuild voor de bestaande DAKA webshop. In een intensief designtraject werkte XSARUS nauw samen met DAKA om te komen tot een design dat écht past bij DAKA en de eigen identiteit duidelijk zichtbaar maakt.

Mede dankzij die doelstelling is inspiratie een belangrijk thema geworden in de vernieuwde webshop. Inspiratiepagina’s per categorie en sport zijn mogelijk gemaakt waarmee DAKA kan laten zien dé specialist te zijn op sportgebied.

Ook de vernieuwde backend (de nieuwste versie van het door XSARUS ontwikkelde e-commerceplatform (TableTop) kent een aantal slimme integraties. Zo is gekoppeld met ACA Retaillium software en de TableTop Product Informatie Management module is in gebruik genomen. Daarnaast is de pakketdienst van PostNL in de webshop geïntegreerd en is er een integratie met DataFeedWatch.

Resultaat

Het resultaat van de prettige en intensieve samenwerking is duidelijk terug te zien in de nieuwe volledig responsive DAKA webshop. Met alle brands die DAKA voert, is het gelukt om de eigen DAKA-identiteit duidelijk terug te laten komen in de gehele webshop. Een belangrijke doelstelling.

Dankzij de diverse integraties is het mogelijk voor DAKA haar klanten echt omnichannel te bedienen. Zo kunnen bestellingen uit de webshop in de diverse winkels geretourneerd of geruild worden. In de toekomst zal DAKA hier extra stappen in gaan zetten door online tools op de winkelvloer aan te bieden en zo de omnichannel beleving nog completer te maken.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.