JBC

JBC

Multi-language webshop op e-commerceplatform TableTop

JBC, opgericht in 1975, is uitgegroeid tot een winkelketen met meer dan 140 winkels in België en Luxemburg. Voor de eigen collectie werkt JBC regelmatig met bekende modeontwerpers. Daarnaast bezit JBC het exclusieve verkooprecht op de collecties kinderkleding van Studio 100 (o.a. Samson & Gert, Plop en K3) en Ketnet. Met een assortiment van duizenden modeproducten is JBC naast C&A en H&M uitgegroeid tot één van de belangrijkste modeketens van België.

JBC

De klantvraag

De digitale strategie van JBC leverde een vraag op naar een rebuild van de webshop, evenals het uitbreiden van de shop naar Duitsland en Nederland en het realiseren van een aparte K3 shop. Het toenmalige platform was niet stabiel genoeg en te ingewikkeld qua beheer, om de digitale ambities die JBC heeft aan te kunnen. Daarnaast was tijdens de realisatie van de JBC kiosk op ruim 600 schermen in de 140 winkels, de behoefte ontstaan deze verschillende kanalen optimaal te laten samenwerken. Ook een CRM en loyalitysysteem moeten aangesloten kunnen worden op het nieuwe webplatform. Geheel passend binnen de omnichannel strategie die JBC’s CIO voor ogen heeft.

De XSARUS-oplossing

In samenwerking met JBC en The Reference, die een nieuw webdesign voor de webshop realiseerde, zijn zowel de Duitse, Nederlandse, K3 en bestaande Belgische JBC webshop ontwikkeld op het e-commerceplatform TableTop. De TableTop back-end van JBC voorziet in koppelingen met DocData, het Centric kassa-systeem en het Selligent CRM-systeem.

Het gezamenlijke resultaat

De multi-language JBC shop en de K3 shop voor Nederland en België, draaien nu net zoals de JBC kiosk-oplossing op TableTop. De ingebruikname van dit platform stelt JBC in staat in de toekomst de webshop nog verder internationaal uit te rollen. Uiteraard zijn de shops geheel responsive gemaakt voor alle devices. Na de livegang van de nieuwe shops, was direct een conversiestijging van bijna een half procent te zien.

Ook de logistieke- en product informatie management-uitdagingen die met de komst van de multi-language shops en kiosk-oplossing gepaard gingen, zijn opgelost dankzij een geavanceerde, door XSARUS ontwikkelde, central stock hub en de implementatie van een PIM-systeem. Een aantal belangrijke stappen in de omnichannel strategie van JBC!

JBC_responsive_webshop

Bekijk de JBC webshop

Paul Kieviet
Meer weten?

Paul Kieviet

0187 - 74 74 00
Neem contact op

BEKIJK OOK ONZE ANDERE CASES: