Waarom Datatrics?

Consumenten verwachten tegenwoordig dat je als merk of retailer verder gaat dan een gepersonaliseerde aanbieding: ze willen een persoonlijke, realtime conversatie aangaan via meerdere touchpoints en kanalen. Met AI-gedreven Customer Data Platform Datatrics is het mogelijk om alle relevante klantdata te verzamelen op één plaats, klanten te segmenteren en te zorgen dat zij op het juiste moment, de juiste boodschap ontvangen.

Organisaties zetten Datatrics in om verschillende doelen te bereiken zoals het verhogen van conversie, het vergroten van klantloyaliteit en als strategische tool.

Datatrics in het kort:

  • Beheer alle relevante klantdata op een centrale plaats
  • Maak 360 graden realtime klantprofielen, identificeer klanttypes en koopfases
  • Creëer klantsegmenten en bied een gepersonaliseerde customer experience
  • Gebruik datagedreven rapportages en inzichten en voer optimalisaties door

Verhoog je inkomsten

Data inzetten om inkomsten te verhogen
Datatrics is sterk in conversie optimalisatie. Ontdek waar klanten en prospects zich in hun customer journey bevinden en leid ze naar conversie. Dit schaalbare platform voert als het ware continu een A/B test uit op de verschillende fases binnen de customer journey. Binnen de customer journey wordt op basis van algoritmes door Datatrics bepaald in welke aankoopfase een bezoeker zich bevindt en welk touchpoint voor die bezoeker relevant is. Standaard is de verdeling tussen de zogenaamde ‘show- en hidegroup’ ingesteld op 50% - 50%,. Dat wil zeggen dat 50% van de bezoekers een gepersonaliseerde customer journey ziet en de andere 50% van de bezoekers niet. Door continu de resultaten te monitoren is snel inzichtelijk welke touchpoints wel en niet goed presteren. Bij goede prestaties kan de procentuele verdeling in de show- en hidegroup in Datatrics aangepast worden.

Dankzij het zelflerend vermogen van de software is het mogelijk om persoonlijk met bezoekers te communiceren op basis van profielen en segmenten en kan cross- en upsell gemaximaliseerd worden. Stem marketing- en verkoopacties direct af op de klantgegevens en laat het slimme algoritme bepalen naar welk klantsegment een product gepusht moet worden.

Zet prospects om in loyale klanten

Data omzetten in positieve klantervaringen voor een naadloze customer journey
Wat je online business ook is, je wilt dat prospects en klanten zolang mogelijk op de webshop blijven én terugkomen. Met Datatrics ontstaat inzicht in klikgedrag en voorkeuren van bezoekers, zodat zij vervolgens met minimale kosten en inspanning bereikt kunnen worden. Serveer gepersonaliseerde content die perfect aansluit bij de behoeften van bezoekers om de betrokkenheid en loyaliteit te vergroten en creëer een consistente merkervaring.

Behaal strategische doelstellingen

Data benutten om strategische doelstellingen te behalen
Het gebruiksvriendelijke platform brengt alle data samen in één overzichtelijk dashboard. Door data te analyseren en hierop bij te sturen, voorspelt de software klantgedrag op tal van niveaus. Op basis van deze inzichten ontstaat er een steeds betere doelgroep segmentatie, waardoor één-op-één personalisatie kan worden toegepast. Een ander voordeel van Datatrics: het is makkelijk te koppelen aan andere e-commerce en marketingtools als Magento, Google Analytics en meer.

Datatrics bij Zusss

XSARUS heeft bij meerdere klanten Datatrics succesvol toegevoegd aan het e-commerce landschap, waaronder bij fashion- en lifestylemerk Zusss. Op basis van data is iedere fase in de customer journey met behulp van Datatrics geoptimaliseerd, van de oriëntatiefase tot de evaluatiefase.

De klanten van Zusss ervaren nu een relevante en persoonlijke customer journey. Onthoud: een kleine optimalisatie kan vaak al een groot verschil maken.

Starten met Datatrics?

Groei als merk of retailer door klanten en prospects te bereiken waar, wanneer en hoe zij dat willen. Onze consultants denken graag mee over de toevoeging of optimalisatie van een Customer Data Platform als Datatrics in het bestaande e-commerce landschap. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Zusss
Blij zijn en blij blijven dankzij een relevante customer journey
Bekijk deze case
Zusss