Migratie Datatrics naar Squeezely: een effectieve aanpak leidt tot nieuwe kansen

Arjo de Wit
Digital Marketing Lead / Operational Lead
23 november 2023

Voor groei middels personalisatie in de customer journey van de klant zet XSARUS Customer Data Platforms in. Veelgebruikte CDP-oplossingen zijn Squeezely of Datatrics. Aangezien Datatrics recent is overgenomen door Squeezely, is de komende tijd een migratie nodig. Alle Datatrics gebruikers zijn hiervan op de hoogte gesteld.

Sterkere basis voor personalisatie

XSARUS kan je helpen bij een efficiënte migratie naar Squeezely. Een migratie die de toekomst van je CDP veiligstelt én veel extra kansen biedt om de volgende stap te zetten binnen personalisatie. Er ontstaat een nieuwe en sterkere basis om je personalisatiestrategie verder uit te voeren.

We hebben inmiddels de eerste migraties van Datatrics naar Squeezely succesvol afgerond. Binnen een afzienbare doorlooptijd en beperkt budget.

Arjo
Ook hulp nodig bij de migratie?
Onze specialisten staan voor je klaar

Technische migratie

Onze specialisten ontzorgen je graag bij de technische migratie. Denk hierbij aan:

  • Squeezely inrichting en configuratie
  • Data integratie
  • Standaard opzet personalisaties
  • Externe koppelingen activeren en valideren (bijv. Google Analytics, Google Ads, META)
  • Overzetten personalisaties/campagnes/automations
  • Data migratie

Training

Na de migratie verzorgen we een uitgebreide training in het gebruik van Squeezely. Daarbij staan we ook stil bij de nieuwe kansen die de Squeezely migratie met zich meebrengt.

Squeezely: een toekomstgericht CDP

Binnen het Squeezely platform ervaar je deze voordelen:

  • On-site personalisatie: realiseer snel conversiegroei.
  • Betere herkenning van profielen: waardoor meer gerichte personalisatie en automations mogelijk zijn.
  • Custom events: trigger (op een veel groter aantal momenten) personalisaties en campagnes naar een bezoeker of klant.
  • Realtime segmenten: de segmenten in Squeezely zijn actueel en kunnen historisch worden opgebouwd. Zo heb je nieuwe mogelijkheden voor het tonen van personalisaties en activeren van marketingcampagnes.
  • Inzicht in klantgedrag: binnen Squeezely kun je tot op detail nagaan welk klantgedrag een bezoeker vertoont, welke personalisaties zijn getoond en binnen welke segmenten iemand valt. Hierdoor ben je beter in staat om de juiste inrichting te verzorgen, waarop je kunt vertrouwen.
  • Inzicht in de prestaties: prestaties zijn beter inzichtelijk en betrouwbaarder. De data is makkelijk te ontsluiten richting een data/BI omgeving om aanvullende analyses uit te voeren.
  • Aanvullende features: je kunt ervoor kiezen om aanvullende features (Apps) te activeren die gebruik maken van klantdata. Zo kun je zoekresultaten op je webshop personaliseren met Squeezely Search, klanten targetten aan de hand van hun persoonlijke RFM-scores, push notificaties versturen op basis van events of lifecycles inrichten met passende personalisaties.

Het belang van een CDP voor jou

De bovenstaande voordelen onderstrepen het belang voor jou om onverminderd in te zetten op een CDP. Je kunt op korte termijn al groei realiseren met Squeezely. On-site biedt de inzet van het platform kansen om de conversie snel te verhogen. De klantretentie kun je met gerichte personalisaties en campagnes vergroten. Een goede personalisatiestrategie zorgt er uiteindelijk voor dat je de mogelijkheden van Squeezely volledig benut. Ook daar helpen we graag bij.