Inzicht in marketingdata

Kansen signaleren op basis van data

Data speelt een steeds grotere rol in de wereld van omnichannel e-commerce. Om klanten passend te adviseren op Digital Marketing gebied, verzamelen en analyseren wij waardevolle kwantitatieve en kwalitatieve marketingdata.

Kwantitatieve data uit beschikbare databronnen

Het creëren van inzicht in kwantitatieve data doen we door alle beschikbare databronnen, zoals Google Analytics, Google Ads, Facebook, Instagram en de order- en klantdata uit uw e-commerceplatform, te bundelen in ons unieke dataplatform. Om snel in te kunnen spelen op de data, zijn binnen het dataplatform dashboards beschikbaar waarop in één oogopslag inzichtelijk is hoe het ervoor staat met de vooraf opgestelde doelen en KPI’s.

Uiteraard worden vanuit het dataplatform op structurele basis rapportages gemaakt, waardoor inzicht ontstaat over meerdere dimensies en statistieken. Dit maakt het mogelijk om complexere analyses te kunnen doen, waardoor optimalisatiekansen niet onopgemerkt zullen blijven.

Kwalitatieve data: gebruiker betrekken

De kracht van data is combineren. Dat doen we door kwantitatieve data te combineren met kwalitatieve data. Waar we in ons dataplatform inzoomen op de harde cijfers, daar gaan we binnen onze kwalitatieve data onderzoeken op zoek naar het waarom van die cijfers. En wie kan de waaromvraag beter beantwoorden dan de bezoeker van uw webshop? De ene keer stellen we uw webshopbezoeker vragen middels een digitale enquête of een fysiek interview. De andere keer observeren we alleen. Zo komen we erachter waarom een webshopbezoeker vastloopt, afhaakt of juist door getriggerd wordt.

In actie

Door de kwantitatieve en kwalitatieve data met elkaar te verbinden, ontstaat een compleet beeld dat relevante inzichten oplevert. Blijkt uit de onderzoeken dat bezoekers bepaalde functionaliteiten binnen de webshop niet gebruiken of afhaken tijdens een bepaalde stap in het aankoopproces? Dan is het tijd voor actie. Op basis van de complete set aan data gaan wij adviseren en optimaliseren. Kortom: nieuwe kansen blijven niet langer onbenut door het slim inzetten van marketingdata.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.