Marketing Automation

Gepersonaliseerde content aanbieden is niet eenvoudig. Het dient centraal te worden aangepakt, over alle kanalen in combinatie met alle content en klantgegevens. Marketing Automation biedt een geïntegreerde aanpak.

Customer Journey

Klantrelaties kennen een verschillende kwaliteit, duur en intensiteit. Zoveel mensen, zoveel verschillende relaties. Van belang is het georganiseerd targeten van uw boodschap. Voor het eerst klant? Of al jaren? Met het hele gezin klant, of individueel? Een potentiële afhaker?

De Customer Journey van een klant bestaat uit verschillende fases: See, Think, Do en Care. Binnen de See fase komt de klant in aanraking met het product en de bekendheid van de webshop. In de Think fase overweegt de klant het product te nemen. Tijdens de Do fase gaat de klant daadwerkelijk over tot de aankoop en in de Care fase ligt de focus op de loyaliteit van de klant. Binnen al deze fases kan de klant op bepaalde manier worden benaderd. Vindt dit plaats op een geautomatiseerde manier, dan kun je spreken over Marketing Automation.

Loyalty

De loyaliteit van een klant wordt gevormd door allerlei ervaringen, door gedrag, door veronderstellingen. Hoe kunnen we gewenst gedrag stimuleren? Hoe kunnen we gewenst gedrag vervolgens belonen? Hoe leidt dit tot retentie, tot hogere orderwaarden, of tot een hogere aankoopfrequentie? XSARUS werkt samen met diverse platforms op het gebied van loyalty.

E-mail marketing

E-mail blijft een belangrijk medium. Snel, goedkoop, efficiënt. Maar wordt uw campagnemail ook gelezen? Hoe converteert hij over verschillende doelgroepen? Hoe wordt de boodschap persoonlijk gemaakt? Hoe leiden we uit doorklikgedrag af waar de interesse- of juist de irritatiegrens van de ontvanger ligt? Meten is weten is optimaliseren. XSARUS is partner van onder meer Spotler, Copernica en Flowmailer.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.