World of Commerce

Terugblik op een succesvol event in Fashion & Lifestyle

Donderdag 29 november vond de eerste editie van World of Commerce plaats in De Prodentfabriek te Amersfoort. Deze veelzijdige eventlocatie bood 250 retailers en brands in Fashion & Lifestyle plaats om te luisteren naar een breed scala aan bevlogen sprekers. Het dagthema ‘Digital Commerce’ werd vanuit waardevolle inspiratie aan het licht gebracht met praktische voorbeelden en inzichten.

XSARUS was samen met inRiver en Magento aanwezig als hoofdsponsor van het event. Verdere sponsoren die het event mede mogelijk gemaakt hebben zijn: ACA, Adyen, Channable, OneRetail, Paazl, Stockbase en TritonX. Elk met een eigen stand en ruimte om met enthousiasme de bezoekers te informeren over hun diensten door middel van best practices en praktische ervaringen.  

Op World of Commerce kwam de Fashion & Lifestyle sector bij elkaar om na te denken over Digital Commerce. Het interessante was dat alle perspectieven door elkaar liepen: business, creatie, technologie, social. En zo is het ook: het zal alleen succesvol zijn in integraal perspectief.

Wilfred Genee, bekend als tafelhost van Veronica Inside, praatte de dag aan elkaar als host en wist een luchtige draai te geven aan het event. Ivo van den Brand trapte de dag af met een zeer gewaardeerde sessie over data gedreven marketing, gespecialiseerd op e-commerce. Verdere sprekers als David Wise van Magento en Shirley Johansson van inRiver spraken over ervaringsgedreven commercie en het ombuigen van browsers naar kopers. Hieruit zijn direct toepasbare, praktische tips en ervaringen gedeeld. Harry van der Zee, CEO van Micro Fashion, sprak over ‘Reversing the Chain’. Dit gaf praktische handvatten voor modemerken om een omschakeling te maken van een verdedigende – naar een innovatieve aanpak binnen een omnichannel strategie.

Afsluitend aan de inhoudelijke sprekerssessies werd Annic ten Duis, Influencer, YouTuber, Vlogger, geïnterviewd door Wilfred Genee. Al vloggend kwam ze het podium op waarbij ze uitlegde hoe haar job als influencer in zijn werk gaat en hoe zich dit verhoudt ten opzichte van Fashion en Lifestyle.

Alle presentaties zijn terug te vinden op www.worldofcommerce.nl. Hier is het ook mogelijk om je aan te melden voor updates en volgende edities van World of Commerce.

Met een aanwezigheid van 250 bezoekers in Fashion & Lifestyle is het opkomst-target ruimschoots behaald, en dat voor een eerste editie!

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.

XSARUS aanwezig op WWVD 2019

We ontmoeten je graag op 23 en 24 januari op standnummer 306.

Meld je hier gratis aan