XSARUS verbindt zich opnieuw aan World of Commerce

Save the date: 21 november 2019

World of Commerce is hét event waar de ondernemer, IT’er en marketeer in de Fashion & Lifestyle branche kennis vergaart om gefundeerde volgende stappen te maken in Digital Commerce. In 2018 organiseerden Magento, inRiver en XSARUS de eerste editie van World of Commerce. Op 21 november 2019 vindt de tweede editie van World of Commerce plaats met thema 'Digital Commerce: Unhyped'.

Waarom Unhyped?

De Fashion & Lifestyle branche kent een unieke dynamiek en specifieke uitdagingen. Met o.a. de vluchtigheid van seizoenen en trends, hoge retourenpercentages, omnichannel uitdagingen op gebied van logistiek en de opkomst van dominante margeslurpende partijen in de markt. Dit brengt een unieke energie met zich mee die inspireert en aanjaagt. Tegelijkertijd is de branche gevoelig voor hypes, trends, aannames en zogenaamde short-cuts naar succes, die ervoor moeten zorgen dat je als bedrijf vooroploopt of mee kunt blijven komen.

World of Commerce vertelt het eerlijke verhaal en biedt inzicht in de werkelijke economics van Digital Commerce.

Ervaren e-commerce partijen uit de Fashion & Lifestyle branche brengen middels talks en interactieve sessies diverse onderwerpen voor het voetlicht. Van IT & technische platformkeuzes tot design & user experience en van beïnvloeding van consumentengedrag tot logistiek optimalisaties. Enkele hoofdthema’s:

Digital commerce economics

Voor de buitenwereld of startende organisatie kan het lijken alsof er hacks for growth bestaan. En inderdaad, we komen ze nog steeds tegen, de bedrijven die met een open source – do it yourself platform – 7 digits omzet draaien.

Een reëler beeld is dat veel organisaties best moeite hebben met het zetten van next steps in de branche waar best wel complexiteit heerst. Want alles moet kloppen: de organisatie, de branding, het assortiment, de logistiek, de infrastructuur, platforming, digital marketing, CRM. Daarom durven we ook nuances aan te brengen. En durven we het accent wanneer nodig ook te leggen op topics als hoge verborgen of indirecte kosten, de eeuwige retourenstroom en uitdagingen rondom het meekrijgen van de eigen organisatie.

Digital commerce techniek

De branche wordt overspoeld met platforms & tooling met allemaal hun eigen promise... Maar: is API-driven e-commerce echt the next big thing? Hoe beoordeel je nu welke tool werkelijk waarde toevoegt op het betreffende focusgebied? Wat wordt niet verteld of welke operationele impact wordt onderschat om het platform of de tooling echt succesvol te laten zijn?

Digital commerce consumentenbeïnvloeding

Hoe blijf je uniek & onderscheidend? Wat kun je nu echt met big data en hyper personalisatie? A/B testing- en conversie optimalisatietrajecten: wat brengen die nu écht? Zijn we wel bij machte om consumentenbeslissingen te beïnvloeden? Is ons brein gevoelig voor deze digitale marketingmiddelen of moeten we teruggrijpen op de aloude economische wetten schaarste, urgentie, social proof?

Onder andere hoogleraar neuropsychologie Erik Scherder zal ons meenemen in de rol van het brein in (online) beslissingen.

World of Commerce inspireert

World of Commerce inspireert en moedigt aan: omdat het nog steeds mogelijk is om een succesvolle business te bouwen in digital commerce. Omdat we een ongekend positieve dynamiek en energie ervaren in de Fashion & Lifestyle branche.

Tijdens World of Commerce ontmoet je collega’s en concurrenten die vlieguren hebben gemaakt in de branche en hebben ontdekt hoe in de in de snel veranderende en complexe sector te overleven én floreren! Na een dag World of Commerce heb je een heldere visie op denken/beslissingen van je doelgroep en ben je in staat om betere keuze's te maken bij digitale transformatie van jouw organisatie.

De line-up van partners, sprekers en keynotes zal in de komende weken bekend gemaakt worden op www.worldofcommerce.nl

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.