Conversie optimalisatie

Als de webshop is gerealiseerd en het verkeer komt binnen op uw webshop dan wilt u zoveel mogelijk bestellingen realiseren. Door uitgebreid het gedrag van de bezoekers te analyseren en vandaar uit te optimaliseren wordt het rendement van uw webshop verhoogd.

Data

De basis van conversie optimalisatie is inzicht in de juiste data. Vanuit deze data kunnen er doelstellingen worden bepaald en vanuit deze doelstellingen kunnen specifieke KPI's worden opgesteld. Vanuit de data wordt er heel doelgericht te werk gegaan en worden knelpunten in de webshop snel inzichtelijk gemaakt.

Optimaliseren

Op basis van de uitkomsten van de data analyses worden er voor het achterblijvende onderdeel ideeën en oplossingen bedacht om de doorstroming binnen de webshop te verbeteren. In samenwerking met onze designers worden er oplossingen uitgewerkt en daarbij wordt ook de keuze gemaakt of de optimalisatie vanzelfsprekend is en direct kan worden doorgevoerd, of dat de optimalisatie moet worden getest. Het voordeel van A/B testen is dat op basis van de data uiteindelijk de beste optimalisatie wordt doorgevoerd.

Nadat de optimalisatie is doorgevoerd of getest zal er altijd een vervolganalyse worden uitgevoerd of het gewenste resultaat voor de doorstroming is bereikt.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.