Digital Marketing specialisaties

Zes Digital Marketing specialisaties, eindeloze mogelijkheden

Een belangrijk onderdeel van onze Data Driven Marketing aanpak zijn onze Digital Marketing specialisaties. Met kennis, expertise en een dosis enthousiasme voeren wij uiteenlopende data gedreven disciplines uit. Van User Experience en het boeien van webshop bezoekers tot advertising op verschillende platforms om uw naamsbekendheid en webshopverkeer te vergroten.

User Experience

Bezorg uw bezoekers een unieke ervaring

Ons doel binnen het User Experience domein is het realiseren van een optimale gebruikerservaring binnen de webshop. Iedere bezoeker verdient een optimale gebruikerservaring. Een ervaring waarin de bezoeker geboeid en overtuigd wordt, duidelijkheid krijgt en wil terugkeren voor een nieuwe aankoop.

Eerst brengen wij het gedrag en de behoefte van de doelgroep in kaart. En welke knelpunten zijn er? Dit wordt duidelijk door het inzetten van kwantitatief en kwalitatief onderzoek. Met een combinatie aan onderzoeksmethodes en de resultaten die hieruit voortvloeien, leren wij de gebruiker begrijpen en stellen wij functionele en visuele oplossingen voor die aansluiten op de wensen van de doelgroep. Natuurlijk stellen we dit niet alleen voor, we regelen het ook.

Conversie optimalisatie

Verhoog het rendement van uw bezoekers

Conversie optimalisatie is een continu proces waarin wij het rendement van bezoekers op uw webshop verbeteren. We pakken verschillende knelpunten op de webshop aan. Door middel van het analyseren van webshop prestaties, A/B-testen, surveys, heat- en scrollmap analyses, formulier analyses en visitor recordings wordt duidelijk waar winst te behalen valt en gaan wij aan de slag met het daadwerkelijk optimaliseren.

Personalisatie

Maak het persoonlijk

Binnen alle fases van de customer journey wilt u de bezoeker een gepersonaliseerde ervaring bieden. Vanaf het eerste contactmoment tot na aankoop.

Om de customer journey persoonlijk en relevant te maken, starten we met het verzamelen van informatie over het online gedrag van uw bezoekers in een Customer Data Platform (CDP). Hierdoor is het mogelijk om geschikte on-site personalisaties toe te passen, zoals productaanbevelingen of het tonen van specifieke contentblokken en conversie triggers. Naast personalisatie binnen de webshop, worden ook communicatiemiddelen als e-mail en ads persoonlijker dankzij de inzet van een Customer Data Platform.

Dankzij het Customer Data Platform (CDP) Datatrics is Zusss in staat om in te spelen op de wensen en behoeften van bezoekers, waardoor de customer journey persoonlijker én relevanter wordt.

Marketing Automation

De juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon

Afhankelijk van waar een bezoeker of klant zich bevindt in de customer journey, verschilt de manier waarop deze persoon benaderd zou moeten worden. Wij kunnen het georganiseerd targeten van uw boodschap geautomatiseerd regelen en spreken dan over Marketing Automation. Door segmentatie op klantprofielen toe te passen, kan gerichte content verstuurd worden. Door middel van het goed inrichten van e-mail marketing kunnen geautomatiseerde flows ingesteld worden voor het versturen van relevante mailings. Op basis van potentie en triggers wordt de doelgroep op het juiste moment benaderd.

Advertising

Bereik relevante bezoekers met advertenties

Binnen de Advertising Specialisatie is het onze taak om relevante bezoekers naar uw webshop te trekken. Dit doen wij door het inzetten van verschillende advertising platforms, bijvoorbeeld Google Ads of het gebruiken van Social Ads. Advertising is in meerdere fases van de customer journey interessant. Door targeting en retargeting triggeren wij potentiële doelgroepen om een bezoek te brengen aan de webshop en bestaande klanten om terug te keren voor een herhaalaankoop. Onze Advertising experts zorgen dat uw producten op de juiste manier weergegeven worden binnen de verschillende advertising platforms en zetten daarbij de voor u meest geschikte feed management tools in.

Zoekmachine optimalisatie

Optimale vindbaarheid binnen zoekmachines

 Met onze specialisatie in Zoekmachine Optimalisatie realiseren wij een optimale vindbaarheid en relevantie binnen de organische zoekresultaten.

Vanuit onze expertise zorgen wij dat uw webshop de technische voorzieningen heeft om het maximale resultaat te bereiken binnen zoekmachines. Een goede technische basis zorgt voor een optimale indexatie. Zo draagt een goede website- en linkstructuur onder andere bij aan een hogere ranking en bereiken wij door middel van technische scans, content scans en monitoring van pagespeed scores en zoekwoordprestaties, het beste resultaat.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.