Guided Shopping functionaliteit in Shopware

Sharon Hoondert
Sharon Hoondert
Marketeer
6 maart 2022

Vergroot het bereik, communiceer met klanten over de hele wereld en creëer de meest levendige digitale shopping experiences met Shopware Guided Shopping. De Guided Shopping functionaliteit werkt naadloos samen met de bestaande Shopware e-commerce-infrastructuur.

Een next-level customer experience

Creëer interactieve live video-evenementen voor klanten rechtstreeks vanaf de Shopware webshop - zonder te hoeven schakelen tussen een presentatietool, videocall- en e-commerce systeem. Eén geavanceerde oplossing om producten onder de aandacht te brengen, klanten te betrekken en merkloyaliteit te versterken.

Deze functie is beschikbaar binnen de Beyond edition van Shopware.

Ga de connectie aan

Consumenten worden geconfronteerd met meer aankoopmogelijkheden dan ooit tevoren. En toch, waar ze echt vaak naar verlangen is inspiratie en verbinding.

Merkloyaliteit is van essentieel belang

Onderscheiden van concurrentie is mogelijk door de aandacht van de klant te trekken. Faciliteer een interactieve dialoog en creëer high-end shopping experiences om een blijvende, persoonlijke band op te bouwen.

Guided Shopping combineert geavanceerde videotechnologie, CMS en consumentenanalyses om interactieve shopping-events te hosten via de Shopware webshop. Zorg voor gepersonaliseerde productaanbevelingen die relevant zijn voor klanten en verhoog de conversie door een interactieve beleving te creëren.

De grootste voordelen op een rij:

Of het nu gaat om een privédialoog met slechts één klant of met een vooraf geselecteerd aantal klanten, een interactief videoconsult stelt je in staat dynamische shopping experiences te creëren en ultieme service te bieden. Guided Shopping is geschikt voor alle bedrijfsmodellen: B2C, B2B en D2C en is gebaseerd op drie technologieën: Shopware PWA, Mercure en daily.co (daily.co is de gekozen video-provider, maar het is natuurlijk mogelijk om naar een andere provider over te schakelen als dat de voorkeur heeft.)

  • Naadloze integratie in het Shopware systeemlandschap. De alles-in-één oplossing direct op de webshop.
  • Bedien VIP-klanten in een privé, interactief videoconsult. Of selecteer een aantal klanten met vergelijkbare demografische gegevens en interesses.
  • Maak gebruik van geïntegreerde analyses en klantprofielgegevens, selecteer alleen relevante producten om hiermee de conversieratio te verhogen.
  • Ga directe interactie aan met klanten, beantwoord vragen en breng kenmerken en voordelen van het product onder de aandacht.
  • Begrijp de wensen en behoeften van de klant en welke factoren hun aankoopbeslissing sturen.
  • Beveel gepersonaliseerde productbundels, add-on artikelen of alternatieve producten aan om verkoop te verhogen.
  • Zet productpromoties in, creëer overtuigende call-to-actions en laat klanten producten direct in hun winkelwagen plaatsen.
  • Versterk het vertrouwen van klanten in producten, neem twijfels weg en verminder daarmee het aantal retourzendingen.

Guided Shopping voor B2B

Reis je de hele wereld over om klanten of potentiële klanten te ontmoeten voor een persoonlijk consult om producten te presenteren? Met de geïntegreerde CRM-tools binnen Shopware is het mogelijk om alle belangrijke klantgegevens inzichtelijk te hebben, zodat er alleen gericht hoeft te worden op de functies en voordelen die voor een specifieke klant relevant zijn.

Betrek VIP-klanten bij een privévideopresentatie of selecteer een groep klanten met dezelfde interesses. Voeg naar wens promoties toe en laat klanten op tijd hun bestelling plaatsen. Guided Shopping is een kosteneffectieve manier om de persoonlijke connectie en merkloyaliteit te versterken.

Social influencers inschakelen

Zelden heeft een organisatie enorm veel volgers nodig om echt succesvol te zijn. Afhankelijk van het businessmodel en productaanbod, zijn soms alleen de in marketingtaal vaak genoemde "1000 echte fans" nodig. De personen die houden van jouw producten en deze aanbevelen aan vrienden en zakenpartners.

Want niets is krachtiger dan de aanbevelingen van iemand die je kent. Het kan een goed idee zijn om social influencers in te schakelen, iemand met een grote hoeveelheid volgers als host op een interactief video shopping event. Selecteer een groep van nieuwe en bestaande klanten om zich aan te melden en bouw een loyale fanbase op.