Voyado Index 2021: veranderingen in koopgedrag
Interessante inzichten voor de fashion & lifestyle branche
Onze partner Voyado heeft de jaarlijkse 'Voyado Index' gepubliceerd, waar vanuit een unieke en gigantische bron van data bewegingen in de Europese consumentenmarkt inzichtelijk gemaakt wordt. In dit artikel delen we graag een aantal van deze inzichten die binnen de Fashion & Lifestyle branche het meest van toepassing zijn.
De eerste drie maanden van 2021 worden vergeleken met vorig jaar. De data die wordt gepresenteerd is gebaseerd op maar liefst 16 miljoen aankopen. Hieronder volgen een aantal uitkomsten:
- De gemiddelde orderwaarde is gestegen met 28%, terwijl er gemiddeld 15% minder producten zijn gekocht per aankoop. Oftewel: consumenten zijn bereid meer geld uit te geven per product.
- Er vindt meer interactie plaats naar aanleiding van marketing e-mails binnen alle leeftijdsgroepen. Zowel bij mannen als bij vrouwen. Merken en retailers zijn berichten en interacties meer gaan personaliseren, wat leidt tot 8% meer geopende e-mails en 13% meer clicks.
- Logischerwijs is er online meer uitgegeven dan in fysieke winkels. Door mannen tussen de 26-35 jaar is maar liefst 39,5% meer uitgegeven dan door vrouwen. We zien ook een toename in het online uitgavepatroon van vrouwen tussen de 45-55 jaar. Zij hebben 62,5% meer uitgegeven ten opzichte van vorig jaar.
Er kan geconcludeerd worden dat er voornamelijk online met meer frequentie geshopt wordt. Tegelijkertijd wordt door de consument de waarde van persoonlijk contact steeds meer ervaren en op prijs gesteld.
De volledige Voyado Index lezen?
Via onderstaande button kan het rapport gedownload worden:
Persoonlijk interacteren met klanten dankzij Voyado
Mocht je nog niet in staat zijn op persoonlijk met jouw klanten te interacteren, neem dan contact met ons op. Het Voyado platform biedt namelijk vele mogelijkheden om klantloyaliteit te verhogen. Het is ook mogelijk om een Voyado demo aan te vragen.