The Sting

Productdata volledig in controle met inriver PIM

The Sting Companies is sinds de oprichting in 1982 uitgegroeid tot een grote Nederlandse fashion retailer bestaande uit de formules The Sting, Costes en Cotton Club. Via deze webshops en in meer dan 100 fysieke winkels in Nederland en België verkopen zij hun zelfontworpen collecties.

Introductie PIM-systeem

Hoe zorg je dat je totaal in controle bent over alle productcontent? Data van maar liefst 300.000 SKU’s?

The Sting loste dit vraagstuk voorheen op binnen hun bestaande e-commerce oplossing, in combinatie met een DAM-systeem, maar miste hierbij inzicht in datakwaliteit en volledigheid. Hoog tijd om te oriënteren op een PIM-systeem dat het verzamelen, verrijken en publiceren van productinformatie samenvoegt.

The Sting heeft XSARUS betrokken in het PIM-selectietraject. Tijdens deze selectie bleek inriver PIM de ideale fit te zijn. De ervaring in de omnichannel fashionbranche én het PIM-domein gaf het vertrouwen om de implementatie uit handen te geven aan XSARUS.

The Sting visual

Productdata volledig in controle met inriver PIM

Het project ging van start met de uitfasering van de twee bestaande systemen die verantwoordelijk waren voor de productcontent. Alle beschikbare data, attributen en velden uit dit model zijn gemigreerd naar inriver PIM. Door de beperkte export mogelijkheden in de bestaande systemen, was het een uitdaging om alle data op de juiste manier naar inriver te exporteren. Een complexe uitdaging die tot een goed einde is gebracht. Het PIM-systeem is geïntegreerd met het ERP van The Sting voor de import van basis artikeldata. Binnen inriver PIM wordt de data verder verrijkt en geoptimaliseerd. Door de toevoeging van het XSARUS Content Delivery Network worden alle productafbeeldingen optimaal uitgeserveerd.

Het PIM-systeem is ingericht op de bestaande productdata en kan met oog op de toekomst verder worden uitgebreid. Bijvoorbeeld: het toevoegen van meer productspecificaties, zodat de consument meer filtermogelijkheden heeft om aankoopkeuzes op te baseren.

Het PIM-systeem is na een samenwerkingstraject van ruim 3 maanden live gegaan. In deze korte doorlooptijd is een stabiele en betrouwbare PIM-basis neergezet.

Datakwaliteit en -verrijking

Dankzij het inriver PIM-systeem kan The Sting nu bouwen op een single-source-of-truth, waar datakwaliteit en completeness inzichtelijk wordt en waar alle SKU’s beheerd en verrijkt worden. De contentteams van de drie formules The Sting, Costes en Cotton Club werken allemaal met het nieuwe platform. Wijzigingen in productdata worden nu real-time doorgevoerd vanuit de gebruiksvriendelijke interface. In de toekomst zullen hier organisatie breed nog meer medewerkers een rol in krijgen.

The Sting visual

Toekomst met PIM & XSARUS

The Sting ervaart nu al de gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie van inriver PIM en het feit dat alle handelingen vanuit één systeem plaatsvinden. Uitbreiding ligt in de (nabije) toekomst in lijn der verwachting: het is eenvoudig om aan te sluiten op nieuwe systemen, productdata uit te breiden en producten te gaan aanbieden via internationale marktplaatsen. Met de komst van het PIM-systeem is The Sting voorbereid op een verdere omnichannel toekomst, waarbij het enorme aanbod van The Sting voor de consument nog beter zichtbaar wordt. XSARUS zal The Sting blijvend ondersteunen en adviseren in hun productdata ambities.

XSARUS heeft haar belofte waargemaakt: een korte, duidelijke implementatie met een beperkte scope om de bestaande systemen snel uit te kunnen faseren. Een goede basis voor uitbreiding naar de toekomst toe.

Meer inriver cases

Overzicht alle cases

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.