Zusss

Naamsbekendheid krijgt flinke boost dankzij Google Ads

Het Nederlandse fashion- en lifestyle merk Zusss is opgericht door de zussen én ondernemers in hart en nieren, Sietske van Hartingsveldt en Femke van der Hoef. Wat begon als hobby groeide uit tot een populair feel-good merk met een breed assortiment kleding, schoenen en (woon)accessoires.

Zusss

Aanleiding

Zusss wil in Nederland meer naamsbekendheid genereren en daarmee nog meer nieuwe klanten bereiken. Relevante doelgroepen mogen (online) niet om Zusss heen kunnen.

Oplossing

Met een Data Driven Marketing aanpak heeft XSARUS de mogelijkheden en potentie in Google Ads onderzocht. Met behulp van opgestelde persona’s gaat Zusss gericht om met het bereiken van doelgroepen en combineert dit met relevante content. Binnen de renderende campagnes zijn de doelgroepen binnen verschillende campagnetypes vergroot, zo zijn de Google Shopping campagnes verbreed en wordt retargeting ingezet. Om de naamsbekendheid te vergroten zijn er nieuwe campagnes ingezet richting de potentiële doelgroep op specifieke Google Display netwerken als YouTube, Gmail en Discovery.

Met Google Ads blijven we continu in ontwikkeling. Hebben we net onze strategie geoptimaliseerd, staan de volgende stappen voor geautomatiseerde ads alweer klaar. XSARUS helpt ons vooruitstrevend te blijven op alle facetten van online marketing.

Resultaat

Met Google Ads kun je al snel resultaat boeken. Drie maanden na aanpassing van Zusss' Ads-strategie was er al een verdubbeling zichtbaar in het aantal sessies, in de opbrengst en ondersteunende waarde.

Zusss percentages

Wat zeker bijdraagt aan dit resultaat, is dat de webshop van Zusss al goed geoptimaliseerd is qua functionaliteiten en customer journey. Een ander aandeel in het succes is het goed aansluiten van de advertenties op de landingspagina’s van de webshop.

Toekomst

De volgende stap waar momenteel aan gewerkt wordt, is automatisering binnen Google Ads. Enerzijds door het benutten van de laatste mogelijkheden qua automatisering strategieën binnen Google Ads, anderzijds door het slim inzetten van product feed management. Hiermee zijn we samen met Zusss actief én vooruitstrevend om optimale zichtbaarheid te creëren op het juiste moment bij de (potentiële) doelgroep. In het verlengde hiervan worden doelgroepen vanuit het Customer Data Platform Datatrics ingezet om de relevantie van advertenties en retargeting campagnes nog verder te vergroten.

Meer Digital Marketing cases

Overzicht alle cases

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.