Customer Journey

De online klant komt vanuit verschillende devices binnen verschillende fases in aanraking met uw Digital Commerce kanalen. De Customer Journey analyseren we aan de hand van het model See, Think, Do en Care.

Customer Journey Analytics

Binnen de verschillende fases zijn er touchpoints waarop de klant in aanraking komt met de Customer Journey. Het is belangrijk om op deze verschillende touchpoints de klant op de juiste manier te benaderen en de juiste boodschap over te brengen op de klant. Krijgt de klant de juiste resultaten en advertenties te zien in de zoekmachine en klikt de klant door? Ontvangt de klant de juiste mailings en worden ze geopend? Ziet de bezoeker de juiste landingspagina binnen de webshop en wordt er verder genavigeerd? Dit kan allemaal inzichtelijk worden gemaakt vanuit de data.

Customer Journey Mapping

Op basis van beschikbare data worden verschillende persona's gedefinieerd waarbij het belangrijk is om te valideren of de persona's op de juiste wijze worden benaderd. Binnen Customer Journey Mapping wordt er feedback verzameld op verschillende touchpoints. Feedback kan worden verzameld middels on-site analyse, feedbacktools of door het toepassen van User Testing. Op basis van deze feedback worden er emoties en knelpunten inzichtelijk en kunnen hier optimalisaties voor worden uitgewerkt. Deze optimalisaties worden weer doorgevoerd op de webshop of voor de verschillende kanalen zoals zoekmachine optimalisatie, Google Ads en e-mailmarketing.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.

World of Commerce

Bezoek hét Fashion & Lifestyle event op 29 november 2018.

Meer informatie & Tickets