Profuomo gaat voor headless commerce met XSARUS
Het van origine Rotterdamse mannenmodemerk Profuomo slaat een nieuwe weg in. Met een sterke rebranding en bijbehorende pay-off ‘timeless comfort’ richt het populaire brand zich op een brede doelgroep. De kledingcollecties staan voor tijdloos design, maximaal comfort en een sportieve touch. Door qua stijl meer te richten op smart casual en hybride workwear, speelt Profuomo slim in op de veranderingen in de markt voor zakelijke kleding. Profuomo heeft in Nederland vijf brandstores en wordt verkocht bij bekende moderetailers. Daarnaast beschikt Profuomo over een meertalig e-commerce platform.
Headless is de nieuwe weg voor Profuomo
De rebranding van Profuomo moet als vanzelfsprekend ook op het e-commerce platform zichtbaar worden. Profuomo heeft wederom voor XSARUS gekozen als implementatiepartner, dit versterkt de samenwerking die al van kracht is sinds 2018. Het gezamenlijke doel is om verbeteringen in het bestaande e-commerce landschap door te voeren op basis van headless commerce en te zorgen voor een omnichannel experience. E-commerce platform Magento Open Source en CMS-systeem Prismic gaan samen met een headless frontend een optimaal werkend geheel vormen. Een rebuild waarbij de best practices van XSARUS op dit gebied goed van pas komen.
Dankzij het headless CMS kan Profuomo alle mogelijkheden benutten op het gebied van contentcreatie. Hierdoor zullen haar klanten goed begeleid én overtuigd worden tijdens het bezoek aan de Profuomo webshop. Ook zullen de bezoekers van profuomo.com na lancering een snellere webshop ervaren.
Aansluiting tussen design en propositie
Voor het nieuwe e-commerce platform wordt ook het design vernieuwd. Hiervoor zal XSARUS kennis en expertise delen op UX vlak in wekelijkse co-creatie sessies gedurende de sprints van het project. Met als gewenst resultaat dat de designoptimalisaties perfect gaan aansluiten bij de nieuwe ‘timeless comfort’ propositie van Profuomo.
XSARUS kijkt ernaar uit om met deze rebuild een bijdrage te leveren aan Profuomo’s rebranding en toekomstige ambities.