Inriver Evaluate: grip op de prestatie van productinformatie

Charlotte Groenendijk
Charlotte Groenendijk
Marketeer
26 januari 2021

De overname van Detail Online door onze partner inriver, biedt direct een mooie uitbreiding op het inriver product met zich mee. Inriver introduceert: inriver Evaluate. In dit artikel leggen we kort uit wat deze nieuwe toepassing binnen inriver is en wat het kan.

Met inriver Evaluate worden data-driven insights gecreëerd met betrekking tot de prestaties van jouw productinformatie binnen alle online verkoopkanalen. Dankzij continue, slimme monitoring van de interacties van consumenten, zie je direct wat wel of niet werkt. Duidelijke en direct inzetbare suggesties helpen je om een hogere conversie te realiseren en je omzet te laten groeien op basis van data.

Het speelveld

Consumenten ontdekken, onderzoeken én winkelen online. Tot zover niks nieuws. Maar met de versnelde groei van e-commerce door de wereldwijde pandemie, verschuiven steeds meer bedrijven naar online verkoop, waardoor de consument online meer keuze heeft dan ooit. De concurrentie is hevig.

Opvallen in de massa betekent niet alleen het paraat hebben van perfecte productinformatie in alle verkoopkanalen, het is een proces van constant monitoren en itereren om jouw productinformatie op gelijke tred te houden met de snelheid van verandering in het digitale aanbod.

Wanneer je over informatie beschikt omtrent de ranking van jouw producten in zoekresultaten, inzicht hebt in de prijs die de concurrent biedt, inzicht hebt in voorraadniveaus en beoordelingen, dán kun je het verschil maken. Met deze ‘engagement intelligence’ heb je informatie in handen die je goed kunt gebruiken om jouw producten online beter te laten presteren en zo omzet te vergroten.

Inriver Evaluate: hoe werkt het?

De door AI aangedreven slimme zoektechnologie houdt nauwlettend in de gaten op welke manier jouw producten worden weergegeven en of je de consument hiermee voldoende inspireert om over te gaan tot aankoop.

Het engagement intelligence dashboard kan rechtstreeks vanuit inriver worden benaderd. Switchen tussen verschillende systemen is dus niet nodig. Het dashboard geeft de bevindingen grafisch weer en biedt de mogelijkheid om in te zoomen voor uitgebreidere inzichten. De verbetersuggesties maken het eenvoudig om direct te acteren, zodat wijzigingen of verbeteringen direct een schot in de roos zijn.

Inriver Evaluate

Belangrijkste voordelen

  • Maximaliseer de weergave van jouw producten door betere zichtbaarheid in onder andere productoverzichten en zoekopdrachten
  • Inspireer klanten met accurate productinformatie
  • Versterk je voorraad en assortiment (en verhoog je omzet) dankzij de meldingen die je ontvangt als producten bijna uitverkocht zijn
  • Monitor fluctuaties in productprijzen met behulp van artifical intelligence
  • Blijf de concurrentie voor en win de strijd om beoordelingen dankzij automatische meldingen

Belangrijkste kenmerken

  • De op maat ontwikkelde bots graven dieper in productdetails én zijn in staat om productinhoud te analyseren
  • Een ethische manier van web crawlen, sites worden geanalyseerd buiten de piekuren
  • De ‘validation loop’ zorgt voor 99,7% nauwkeurigheid, zelfs bij het verwerken van gigantisch veel data
  • Dynamisch, intuïtief dashboard, met configureerbare rapporten

Tot slot

Data-driven insights zorgen voor meer controle over je digitale aanbod. Inriver is een digital-first PIM-oplossing die een iteratief proces creëert voor het beheren van productinformatie. De multitenant SaaS-oplossing helpt organisaties om de ultieme, relevante product experience te creëren, waardoor een schaalbaar en frictieloze journey de consument begeleid naar de uiteindelijke aankoop.