Dille & Kamille

Meer rendement uit data-driven campagnes

Over Dille & Kamille

Het plezier van mooi servies, het gemak van keukengereedschap dat goed in de hand ligt, de verleidelijke geur van kruidenthee, de zachtheid van zeep. Een bijzonder accent op een alledaags product. Dat is Dille & Kamille. Met inmiddels 35 fysieke winkels in Nederland en België en een webwinkel die wereldwijd kan leveren heeft Dille & Kamille alle modegrillen, economische crises en veranderende denkbeelden overleefd en bloeit als nooit tevoren.

Om in te spelen op het aankoopgedrag voor de feestdagen is een cadeau campagne opgezet voor klanten van Dille & Kamille. De segmenten van de campagne bestaan uit bezoekers die in de voorgaande periode interesse hebben getoond in de verschillende cadeaucategorieën en pagina’s op de webshop. Deze zijn aangevuld met bezoekers die vanuit een eerste mailing ‘De leukste kerstcadeaus vind je bij Dille & Kamille!’ hebben doorgeklikt. Op de webshop is er een Journey ingericht in Datatrics die inspeelt op de verschillende aankoopfases en intenties van de bezoeker met als doel een conversie of winkelbezoek te creëren. Vanuit een vervolgmailing uit Spotler ‘Het is bijna Kerst: bestel snel je cadeautjes!’ zijn de geïnteresseerde bezoekers nog een keer benaderd om over te gaan tot aankoop of bezoek aan de winkel voor de feestdagen.

Spotler, Datatrics, XSARUS: Een ijzersterke combinatie

De Datatrics implementatie op het Magento 2 Commerce platform van Dille & Kamille maakt het mogelijk om bezoekersprofielen op te bouwen, onder andere op basis van zoek- en klikgedrag. Overeenkomstige profielen worden vervolgens in een bepaald segment geplaatst. De verschillende segmenten ontvangen op basis van hun kenmerken via de gekoppelde e-mailmarketingsoftware van Spotler relevante producten en aanbiedingen. Ook bij vervolgbezoeken in de webshop wordt het segment herkend en content hierop aangepast. Door deze ijzersterke combinatie van verschillende tools, wordt de customer journey zo relevant en persoonlijk mogelijk. Ingewikkeld? Afstemming, configuratie en het monitoren van prestaties wordt doorlopend in samenwerking met de Digital Marketing experts van XSARUS gedaan.

Bij Dille & Kamille willen we mensen graag inspireren. Dat betekent goede content op het juiste moment laten zien. Dat is lastig met massa-media als e-mailnieuwsbrieven en een algemene website. Door het combineren van verschillende tools zijn we in staat klanten de beste en meest inspirerende ervaring te bieden.

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.