Love Stories

Digitale Flagshipstore op basis van Magento 2

Met fans over de hele wereld is het Nederlandse Love Stories één van de snelst groeiende namen in de fashion. Hoogste tijd voor een allesoverstijgende, digitale flagshipstore. Geen e-commerce shop met een Love Stories laagje, maar een shop die het merk Love Stories ademt, fans meeneemt en ze begeleidt in hun persoonlijke keuzes. Jungle Minds maakte de vertaling van het merk naar de digitale identiteit en ontwikkelde de ‘headless frontend’. XSARUS is verantwoordelijk voor de architectuur van de webshop, de volledige Magento 2 implementatie en de integraties met externe systemen. Dit biedt vele voordelen. Een optimale performance, flexibiliteit en volledige vrijheid op het vlak van inspirationele content. Het platform is optimaal schaalbaar zonder dat er concessies zijn gedaan op e-commerce of merkbeleving.

Ingezette expertises

  • Headless Frontend
  • Magento 2.2
  • Bluefoot CMS
  • XPRT Koppeling
  • Strategie
  • Multi-language
  • Multi-currency

Ambities

De voorloper van de nieuwe Love Stories webshop werd in 2015 geïmplementeerd. Met de groeiende ambities van het lingeriemerk, groeien ook de online verwachtingen. Meer merkbeleving en een online look-and-feel die beter past bij een vooruitstrevend merk als Love Stories was de wens:
“We are pretty much perfect in our imperfection. We see the world through our own eyes, creating our own stories. We are fearlessly and boldly ‘us’.”
Het belangrijkste uitgangspunt: creativiteit en branding. De nieuwe online omgeving moet 1-op-1 overeenkomen met de offline winkelbeleving. Niet alleen een webshop, maar een omgeving die inspireert. Uiteraard volledig mobile-first.

Headless frontend

Veel creatieve vrijheid is wat Love Stories graag in de nieuwe online omgeving terug wil zien. Om deze vrijheid optimaal waar te kunnen maken, is een headless frontend gebouwd middels het React framework. Dankzij de API tussen de React frontend en de Magento backend vindt continu realtime afstemming plaats tussen deze twee onderdelen. Een oplossing die uniek is in zijn soort. Want waar deze koppeling in veel gevallen slechts voor enkele onderdelen wordt gebruikt, wordt deze in de Love Stories case voor de gehele frontend ingezet. Alle logica en het gedrag dat de webshop op de frontend moet vertonen wordt in de Magento backend ingeregeld en gaat via de API naar de React frontend: dit uiteraard in een fractie van seconden.

Integratie

Voor de afstemming van ordergegevens, voorraden, klantinformatie, productgegevens en retouren is een koppeling ontwikkeld met het ACA XPRT Fashion Software pakket. Nog niet eerder werd op Magento een koppeling gemaakt met het nieuwste ERP-pakket van ACA. Groot voordeel van deze koppeling voor Love Stories is dat ongeveer 70% van de artikeldata uit XPRT automatisch in de Magento backend wordt geïmporteerd. De handmatige aanvulling van data wordt hiermee tot een minimum beperkt. De Magento backend is voor gebruikers dusdanig ingericht dat zij in één oogopslag zien welke data eventueel handmatig aangevuld moet worden.

Contentbeheer

Met behulp van het in Magento aanwezige BlueFoot CMS kan Love Stories zelf eenvoudig contentpagina’s maken en beheren. Ook deze worden via een API naar het React Framework gecommuniceerd.

Bij livegang zijn zo’n 15 op maat gemaakte contentblokken beschikbaar gesteld. De lay-out en look-and-feel van deze blokken zijn gedesigned door Jungle Minds, de inhoud van deze blokken wordt bepaald door de medewerkers van Love Stories. Op deze manier kunnen zij hun creativiteit kwijt zonder tussenkomst van een technische partij. Het aantal beschikbare contentblokken zal naarmate de seizoenen naderen toenemen, waardoor de vrijheid om contentpagina’s op te maken steeds groter wordt.

Resultaat

De internationale digitale flagshipstore is uniek in zijn soort. Geen standaard webshop, maar een omgeving die inspireert, anders is dan alle anderen en die het de klant mogelijk maakt haar eigen love stories te creëren. 

Dat deze webshop uitzonderlijk is, viel ook de jury van de Computable Awards op. De case werd geselecteerd als kanshebber voor een award in de categorie ICT-project; Een groot compliment.

We zijn erg trots op het resultaat: stijlvol en romantisch komen samen in een unieke digitale flagshipstore die ons merk naar nog grotere hoogte brengt.

Titia Cortlever, Marketing Manager Love Stories“Individualiteit, vertrouwen en expressie liggen aan de basis van Love Stories. Voor ons heel belangrijk om deze waarden ook in de online omgeving terug te laten komen. We willen geen standaard webshop, maar een omgeving die inspireert en waarin onze klanten hun persoonlijke stijl zelf kunnen samenstellen. We zijn erg trots op het resultaat: stijlvol en romantisch komen samen in een unieke digitale flagshipstore die ons merk naar nog grotere hoogte brengt.”

Door gebruik te blijven maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie kan je vinden op onze cookiespagina.