Syndication in Akeneo PIM

Maarten van Dijk
Maarten van Dijk
Senior Implementatie Consultant
25 juli 2021

Efficiënt verspreiden van kanaal specifieke productinformatie

In het omnichannel tijdperk is het de normaalste zaak van de wereld om producten te verkopen aan verschillende soorten klanten én op verschillende plaatsen. Om dit succesvol te doen moet de juiste productcontent gecombineerd worden met een nauwkeurige verspreiding. Dit is waar de Akeneo Syndication uitkomst biedt.

Zodra de productinformatie in het Akeneo PIM-systeem accuraat, compleet en contextueel goed is ingevuld voor ieder verkoopkanaal, is het klaar om verspreid te worden. Met deze krachtige syndication-oplossing, wordt de verspreiding van productinformatie efficiënt gestroomlijnd naar duizenden kanalen waar kopers zich bevinden.

Voordelen:

  • Snellere time-to-market
  • Consistente omnichannel product experience
  • Hogere conversie in alle kanalen
  • Schaalvergroting door het bereiken van duizenden marktplaatsen

Kenmerken:

  • Voorbereiden en beheren van data feeds
    Dankzij mogelijkheden op het gebied van data feed management is het eenvoudig om geoptimaliseerde feeds te creëren en verrijkte productinformatie en digitale gegevens uit Akeneo PIM te koppelen aan de diverse verkoopkanalen.
  • Personaliseren en verspreiden van productcatalogi
    Creëer overtuigende klantervaringen en deel deze via allerlei kanalen, waaronder openbare marktplaatsen, industriële marktplaatsen en social selling websites overal ter wereld.
  • Preview bekijken van productinformatie per kanaal
    Controleer en bevestig de specifieke productinformatie per kanaal, voordat het gepubliceerd wordt.
  • Voldoen aan kanaal specifieke eisen
    Ieder kanaal heeft zijn eigen eisen en best practices. Het handmatig bijhouden van de continu veranderende vereisten op het gebied van productvermelding (in honderden of zelfs duizenden kanalen) maakt feed beheer een arbeidsintensief proces.
  • Centraal prestaties bewaken
    Op één centrale plaats wordt zichtbaar hoe een product in een bepaald kanaal presteert. Hiervoor is het van belang dat de productdata up-to-date is en voldoet aan de eisen van het kanaal.