Internationale B2C & B2B flagshipstores binnen Adobe Commerce

Love Stories
Love Stories

Met fans over de hele wereld is het Nederlandse Love Stories Intimates één van de snelst groeiende namen in de fashionindustrie. Love Stories is sinds de oprichting in 2013 uitgegroeid tot een internationaal lingeriemerk met meer dan 20 boetieks in Europa en Australië. Het unieke en tikkeltje eigenwijze merk ontwikkelde zelfs een eigen maatvoering en onderscheidt zich met haar producten en het principe van de ‘Perfect Mismatch’.

Digitale partner

Al jarenlang ondersteunt XSARUS Love Stories in hun groeiende digitale ambities. Zo is XSARUS is verantwoordelijk voor de volledige architectuur van de Adobe Commerce B2C en B2B webshops (voorheen Magento Commerce) en de integraties met externe systemen. Het Digital Marketing team van XSARUS houdt zich daarnaast doorlopend bezig met het optimaliseren van deze webshops.

Wat hebben we samen gerealiseerd:

  • Adobe Commerce digital flagshipstores voor B2C en B2B
  • Koppeling met ACA XPRT Fashion Software voor afstemming ordergegevens, voorraden, klantinformatie, productgegevens en retouren
  • Integratie met Microsoft Navision
  • Geoptimaliseerde Quick Order functionaliteit
  • Mijn Account omgeving voor B2B klanten
  • CRO optimalisaties:
    o Aanpak productdetailpagina’s met als resultaat een add-to-cart ratio van +10%
    o Inzet headless XSARUS check-out en optimalisatie betaalpagina met als resultaat een check-out doorstroming van +6%

De Love Stories digitale flagshipstores zijn uniek in hun soort. Geen standaard webshops, maar een B2C webshop die inspireert en een B2B platform dat zakelijke klanten optimaal bedient. De platforms zijn schaalbaar zonder dat er concessies zijn gedaan op het gebied van e-commerce of merkbeleving. Er staat een stabiel, flexibel en creatief B2C en B2B platform dat Love Stories in staat stelt om haar internationale strategie en ambities werkelijkheid te laten worden.

Love Stories
Love Stories
Met onze webshop willen wij onze klanten de ultieme online merkbeleving geven. In samenwerking met XSARUS werken wij aan een omgeving die inspireert, de klant uitdaagt haar eigen Perfect Mismatch samen te stellen en die vertrouwen uitstraalt. Dit resulteert in een unieke webshop die ons merk naar een hoger niveau brengt.
Charlotte Schulting, E-commerce Operations Specialist bij Love Stories
Love Stories

Add-to-cart ratio +10%

Naast de ontwikkeling en het onderhoud, initieert XSARUS optimalisaties voor de webshops. Zo zijn de product detail pagina’s aangepakt om de verkoop van productcombinaties te stimuleren door middel van ‘complete your look’. Door de gebruikerservaring op mobiel te verbeteren en te vergemakkelijken nam de add-to-cart ratio op dit device met maar liefst 15% toe.

Love Stories’ internationaliseringsslag heeft ook effect op de manier waarop het Digital Marketing team te werk gaat. Ieder land en iedere doelgroep heeft zijn eigen voorkeuren waarop ingespeeld wordt. Zo hanteert Love Stories een eigen maatvoering. Om de conversie te verhogen, heeft XSARUS deze maatvoering gekoppeld aan de reguliere maatvoering van het land waar de webshopbezoeker zich bevindt. Naast de functionele aanpassingen binnen de product detail pagina, is door de combinatie van deze optimalisaties de add-to-cart ratio verbeterd, overall met zelfs 10%.

Checkout doorstroming +6%

Een ander aandachtspunt: een deel van de bezoekers haakte af tijdens het afronden van hun bestelling in de checkout. Door het uitvoeren van een gedetailleerde formulieranalyse is inzichtelijk gemaakt waar bezoekers precies afhaken. Door de toevoeging van de headless XSARUS checkout, die momenteel voor alle landen generiek wordt ingezet, is de checkout doorstroming met 6% verhoogd. Om de doorstroming te stimuleren in de gegevensstap, wordt er een minimaal aantal velden gepresenteerd en wordt voor de belangrijkste landen een specifiek formulier getoond dat aansluit bij wat gebruikers uit deze landen gewend zijn.

Daarnaast was er een relatief hoog uitstappercentage zichtbaar in de laatste stap van de checkout, met name op mobiel. Om dit aan te pakken, is de betaalpagina toegankelijk opgezet en zijn betaalmethodes direct te selecteren ter bevordering van het betaalproces.

Resultaat van samenwerking

Aangezien Love Stories geen standaard fashion brand is, wordt continu de balans gezocht tussen de Love Stories look-and-feel en het inzetten van de juiste conversie triggers. Met het doorvoeren van optimalisaties wordt de basis beter én wordt direct zichtbare groei gerealiseerd.

0
Add-to-cart ratio
0
Checkout doorstroming
Love Stories
Wij ervaren de samenwerking met XSARUS als heel prettig en leerzaam. We stellen gezamenlijk duidelijke roadmaps op en maken plannen voor nieuwe optimalisaties. De mooie resultaten die we behalen zien wij echt als resultaat van de goede onderlinge samenwerking.
Charlotte Schulting, E-commerce Operations Specialist bij Love Stories