Groei dankzij migratie van Magento Open Source naar Adobe Commerce
Sfeer.nl is een innovatief online concept met een uitstekende kijk op de woonwensen van vandaag. De trendsetter in meubels en woonaccessoires heeft in ruim 5 jaar tijd, door persoonlijk advies en goed voorraadbeheer, een stevige plek veroverd op het gebied van industrieel wonen. Naast een webshop heeft Sfeer.nl fysieke winkels in Assen en Zwolle waar de consument echt ‘de sfeer kan proeven’.
De samenwerking tussen Sfeer.nl en XSARUS is al tijden van kracht. Waar een aantal jaren terug de vraag ontstond of XSARUS de webshop kon rebuilden naar Magento Open Source, is inmiddels een volgende stap gezet in de samenwerking. Namelijk de migratie van Sfeer.nl van Magento Open Source naar Adobe Commerce Cloud. Een stap die op alle fronten merkbare verbeteringen oplevert.
Groeien door te inspireren
Sfeer.nl is klaar voor een volgende sprong vooruit; een platform dat meegroeit in de ambities. En de wens om de focus op omzetgroei te verleggen naar focus op het inspireren van klanten. Met bijbehorende uitdagingen als ‘Hoe kunnen wij onze klanten op inspiratievlak beter bedienen?’ en ‘Hoe creëren we een loyaal klantenbestand?'
Van Magento Open Source naar Adobe Commerce Cloud
De migratie naar Adobe Commerce Cloud bleek een passende, toekomstbestendige oplossing. Adobe Commerce is uitgebreider en biedt standaardopties die binnen Magento Open Source niet beschikbaar zijn. Om over te gaan waren er zowel op het domein van content als infrastructuur migraties nodig. Maar het resultaat, na een intensief traject van slechts drie maanden, mag er zijn.
Voordelen Adobe Commerce Cloud
Door de implementatie van de Page Builder zijn er eindeloze contentcreatie mogelijkheden. Het is eenvoudig om content te creëren en segmentatie en personalisatie toe te passen. Dit is gunstig voor de gewenste inspiratiefocus van Sfeer.nl. Het groeiend aantal producten kan in het nieuwe platform goed onderhouden worden en middels regels is het koppelen van cross-sell, up-sell en related products vereenvoudigd. Dit bespaart tijd.
Door de keuze voor het Adobe Commerce Cloud AWS pakket wordt de infrastructuur beheerd door Adobe. Grote aantallen bezoekers worden goed gemanaged zonder in te leveren op performance. De snelheid, stabiliteit, veiligheid en schaalbaarheid is dan ook sterk vooruitgegaan.
Optimalisatie van productdetailpagina’s
De wens om de focus te verleggen naar het inspireren van klanten is in samenwerking met FACTICX verder gerealiseerd. Inzicht creëren in data en hierop inspelen met als doel: bezoekers een optimale gebruikservaring te bieden en het aantal loyale klanten te vergroten. Al snel bleek uit de data dat de productdetailpagina’s op de webshop een knelpunt waren. Waarom haken bezoekers hier af? Wat kan er verbeterd worden? Door dit knelpunt aan te pakken, is er een conversiestijging van 12,8% gerealiseerd.
Succesvolle samenwerking blijft actief
Sfeer.nl gaat blijvend investeren in het e-commerce platform en hierin is XSARUS als partner onmisbaar. Daarnaast wordt er op digital marketing gebied ook continu geoptimaliseerd en wordt data slim ingezet in samenwerking met FACTICX. De samenwerking tussen XSARUS, Sfeer.nl en FACTICX vormt een gouden combinatie. Samen blijven we de uitdaging aangaan om de digitale ambities van Sfeer.nl te realiseren.